BPay – Titlul tău virtual de transport. Oriunde. Oricând.



BPay este un proiect pilot dezvoltat, sub auspiciile PMB, de compania Masabi, în parteneriat cu STB SA, Unicredit și Mastercard Romania.

Prin intermediul aplicației BPay poți achiziționa titluri de călătorie cu cardul de credit sau de debit, Mastercard sau Visa.

Poți utiliza aplicația BPay chiar dacă nu ai un card de transport, iar titlurile de călătorie le activezi direct din aplicație, fără a fi necesar să le validezi la echipamentele din mijloacele de transport în comun.

Aplicaţia este rapidă, eficientă și sigură în ceea ce privește stocarea informaţiilor cardului bancar şi a celor cu caracter personal.

Nu a fost niciodată mai simplu să călătorești prin București.

Ușor de folosit și greu de pierdut.



Descarcă aplicația din Google Play, pentru telefoanele cu Android, de aici și din App Store, pentru telefoanele cu iOS, de aici.


Întrebări frecvente

Unde pot folosi titlurile de călătorie (abonament/călătorii)?
În mijloacele de transport în comun de suprafață din Regiunea București-Ilfov.

Ce telefon pot folosi?
Aplicația rulează pe dispozitive cu sisteme Android și iOS. Pentru utilizatorii de iPhone, sistemul dvs. de operare trebuie să fie minim iOS 8.0, pentru utilizatorii de Android sistemul dvs. de operare trebuie să fie de minim 4.4.

Are importanță ce rețea mobilă folosesc?
Aplicația poate fi folosită în toate rețelele mobile.

Cum îmi cumpăr titluri de călătorie (abonament/călătorii)?
Instalezi aplicația pe telefon din Google Play sau App Store.
Utilizarea aplicației presupune un telefon de tip smartphone, Android sau iPhone cu acces la date mobile și un card bancar.
Personalizezi aplicația cu datele personale și datele cardului bancar.
Este o aplicație care permite plata cu telefonul mobil prin înrolarea cardului bancar.
După ce ați cumpărat, veți găsi titlurile de călătorie (abonament/călătorii) în secțiunea ”Titlurile mele de călătorie”.

Ce titluri de călătorie (abonament/călătorii) pot cumpăra?
Prin aplicație pot fi achiziționate:
- toate tipurile de abonamente la tarif integral;
- toate tipurile de călătorii: urbane, regionale, expres (excepție pachetul de 10 călătorii expres);
- legitimații turistice.
Pentru detalii accesează oferta tarifară a STB S.A. • Oferta tarifară •.

Ce trebuie să verific înainte de efectuarea plății?
Utilizatorii sunt rugați să verifice înainte de efectuarea plății, următoarele:
- tipul titlurilor de călătorie, resectiv: călătorii urbane, regionale, expres, legitimații turistice precum și abonamente de transport cu tarif integral;
- cantitatea și valabilitatea acestora.

Cum știu prețul titlurilor de călătorie (abonament/călătorii) înainte de cumpărare?
Toate prețurile titlurilor de călătorie (abonament/călătorii) sunt vizibile în mod clar înainte de efectuarea plății.
La momentul efectuării achiziționării titlurilor de călătorie (abonament/călătorii), utilizatorul vă primi un mesaj de confirmare a plații/ tranzacției. Precizam că odată cu confirmarea tranzacției, titlul de călătorie devine valabil. Prețul pe care îl plătiți pentru titlurile de călătorie (abonament/călătorii) va fi valabil pentru durata menționată pe titlurile de călătorie (abonament/călătorii), iar orice schimbare de tarif pe perioada valabilității acestora nu va afecta titlurile de călătorie (abonament/călătorii) pe care le-ați achiziționat deja. Produsele achiziționate prin intermediul acestei aplicații au preturile menționate atât în aplicație cât și pe http://www.stbsa.ro la data efectuării tranzacției. Acestea sunt afișate automat și sunt nemodificabile după alegerea titlului de transport pentru care se dorește achiziționarea.

Cum plătesc pentru titlurile mele de călătorie (abonament/călătorii)?
Plata se va face doar prin card bancar de debit sau de credit.

Veți stoca detaliile cardului bancar?
Datele furnizate de către clienți sunt strict confidențiale. Administratorul aplicației, implicit STB SĂ se angajează în fata clienților sai să nu furnizeze aceste date unor terțe persoane sau companii. Datele dumneavoastră personale vor putea fi transmise autorităților în drept cu scopul verificării tranzacțiilor comerciale sau altor autorități în drept pentru efectuarea oricăror verificări justificate în baza legii. Administratorul aplicației, implicit Societatea de Transport București STB SA se obliga să respecte drepturile dumneavoastră conferite de Regulamentul U.E. nr. 679/2016, iar la cererea dumneavoastră, la adresele de contact prezentate în secțiunea contact a aplicației, se obliga: să rectifice, să actualizeze, să blocheze, să șteargă sau să le transforme în date anonime, în mod gratuit. Administratorul aplicației, implicit Societatea de Transport București STB SA certifică faptul că va respecta drepturile conferite de Regulamentul U.E. nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal privind libera circulație a acestor date, precum și de Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic. Informațiile privind datele cardului bancar (număr de card, data expirării etc.) sunt procesate într-un mediu securizat conform standardelor de securitate privind plățile cu cardurile prin intermediul internetului.

Când devin valabile titlurile mele de călătorie (abonament/călătorii)?
Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) devin valabile automat după confirmarea plații (excepție fac titlurile de călătorie destinate liniei turistice). În cazul titlului de călătorie pentru linia turistică Bucharest City Tour, acesta trebuie activat obligatoriu înainte de îmbarcare.

Ce se întâmplă dacă nu activez titlurile de călătorie (abonament/călătorii)?
Ulterior confirmării tranzacției, titlul de călătorie trebuie activat pentru a se genera QR-codul, necesar echipei de control.

Ce se întâmplă dacă cumpăr titlu de călătorie (abonament/călătorii) greșit?
Administratorul aplicației nu este responsabil pentru erorile de alegere a titlului de călătorie (abonament/călătorii) sau a valabilității titlului de călătorie ales de către utilizatori. Ulterior achiziționării, titlurile de călătorie (abonament/călătorii) nu pot fi schimbate și nu sunt returnabile.

Pot cumpără titluri de călătorie (abonament/călătorii) în avans?
Nu se pot cumpără titluri de călătorie (abonament/călătorii) în avans, cu excepția titlurilor de călătorie pentru linia turistică Bucharest City Tour (doar pe perioada anului în care funcționează linia turistica). Acestea pot fi achiziționate în avans și pot fi activate în perioada de valabilitate din aplicație, înaintea urcării în mijlocul de transport.

De când sunt valabile titlurile de călătorie (abonament/calatorii)?
Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) devin valabile automat după confirmarea plații. În cazul titlului de călătorie (legitimație turistică) pentru linia turistică Bucharest City Tour, acesta trebuie activat obligatoriu înainte de îmbarcare. În secțiunea ”Titlurile mele de călătorie” aveți acces la titlurile de călătorie (abonament/călătorii) achiziționate. Vă rugam să vă asigurați că telefonul este încărcat suficient pe țoață durata călătoriei, în caz contrar operatorul de transport nu poate fi trans la răspundere dacă nu aveți baterie suficientă.

Ce trebuie să fac când mă urc într-un mijloc de transport?
Trebuie să vă asigurați că dețineți un titlu de călătorie (abonament/călătorii) și că acesta este afișat clar pe ecran. Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) trebuie să fie în perioada de valabilitate.

Ce se întâmplă dacă bateria telefonului meu se descarcă?
Vă rugam să vă asigurați că telefonul este încărcat suficient, iar pe țoață durata călătoriei, operatorul de transport nu poate fi tras la răspundere daca nu aveți baterie suficienta. Dacă nu faceți dovada deținerii unui titlu de călătorie valabil, sunteți pasibil de amendă sau achitați pe loc agentului constatator contravaloarea suprataxei de călătorie. Această sumă nu este returnabilă.

Pot călători mai multe persoane cu un singur titlu de călătorie (abonament/călătorii)?
Nu, o singură persoană poate călători cu un singur titlu de călătorie (abonament/călătorii).

Pot achiziționa călătorii pentru mai multe persoane pe un singur telefon?
Da, în cazul călătoriilor, se pot achiziționa mai multe călătorii pe o linie pentru mai multe persoane, cu condiția ca persoanele să călătorească împreună pe durata aceleiași călătorii.

Ce se întâmplă dacă îmi pierd telefonul, îmi actualizez telefonul sau îmi schimb numărul de telefon?
Puteți transfera contul dvs. pe un telefon nou. Aplicația nu este dependentă de numărul de telefon sau de operatorul de telefonie mobilă. Astfel că, la schimbarea device-ului, utilizatorul trebuie să instaleze aplicația de Bpay, să se logheze cu datale contului său, având din nou acces la informațiile contului: „”Titlurile mele de călătorie”, istoricul achizițiilor și alte date personale stocate în cont (dacă și-a înregistrat cardul în sistem). Dacă acest lucru se întâmplă de mai mul de trei ori, vă rugam să ne contactați. Rambursările nu sunt posibile.

Cum îmi schimb detaliile cardului bancar de credit/debit?
Puteți să actualizați detaliile cardului dvs. bancar în secțiunea de cont din aplicație sau, alternativ, puteți adăuga un nou card bancar (debit sau credit).

Ce trebuie să prezint echipei de control?
Călătorul trebuie să prezinte pe aplicația mobilă, titlul de călătorie în termenul de valabilitate și QR-codul generat după activarea acestuia.

Ce sancțiuni poate aplica controlorul?
Controlorul va putea solicita să achitați suprataxa (platibilă pe loc) sau poate întocmi proces verbal ce presupune plata ulterioară.

Trebuie să mă legitimez în fața echipei de control în caz de neplata călătoriei?
Da, conform legilor și reglementărilor în vigoare.

Dacă refuz să mă legitimez în fața echipei de control, ce se întâmplă?
Echipa de control poate apela la organele de poliție, jandarmerie, poliție locală.

Primesc ceva în schimbul banilor achitați pentru suprataxă?
Da, călătorul vă primi un card de suprataxă completat pe verso de către controlor cu data, linia, ora, datele de identificare ale acestuia și datele de identificare ale călătorului, numai în situația în care se prezintă actul de identitate. Acest card vă permite călătoria până la capătul liniei.


Termeni și condiții de utilizare a aplicației BPay

Pentru utilizarea aplicației STB BPay (Societatea de Transport București) trebuie să vă declarați de acord cu termenii și condițiile următoare:
Folosirea aplicației STB BPay presupune acceptarea în totalitate a termenilor și condițiilor prezentate mai jos. Termenii și condițiile pot fi schimbate în orice moment de către administratorul aplicației. Recomandam citirea cu atenție a acestora. STB SA își asuma dreptul de a modifica aceste prevederi fără o altă notificare. Aceasta aplicație este dedicată doar persoanelor care nu beneficiază de reducere de transport. Trebuie să vă asigurați ca telefonul dvs. mobil deține versiunea necesara a sistemului de operare. Sunteți responsabil pentru toate taxele ce decurg din utilizarea aplicației către furnizorul dvs. de telefonie mobilă.

1. Informații personale
Sunteți de acord ca furnizarea serviciilor sau produselor va începe imediat după îndeplinirea tuturor formalităților de înregistrare cerute. Va rugăm sa furnizați date adevărate, exacte și complete despre dumneavoastră, așa cum este cerut de formularul de înregistrare. Prin accesarea contului și utilizarea parolei personale sunteți responsabil pentru toate acțiunile care decurg din folosirea acestora. STB SA nu poate fi făcută responsabilă pentru erorile survenite în urma neglijenței utilizatorului privind securitatea și confidențialitatea contului și parolei sale. Dacă veți furniza informații care nu sunt conforme cu realitatea, inexacte sau incomplete, administratorul aplicației are dreptul să suspende sau să desființeze contul dumneavoastră și să refuze toate încercările curente sau viitoare de folosire a aplicației.

2. Securitatea datelor personale
Datele furnizate de către clienți sunt strict confidențiale. Administratorul aplicației, implicit STB SA se angajează în fața clienților săi sa nu furnizeze aceste date unor terțe persoane sau companii. Datele dumneavoastră personale vor putea fi transmise autorităților în drept cu scopul verificării tranzacțiilor comerciale sau altor autorități în drept pentru efectuarea oricăror verificări justificate în baza legii. Administratorul aplicației, implicit STB SA se obligă să respecte drepturile dumneavoastră conferite de Regulamentul U.E. nr. 679/2016, iar la cererea dumneavoastră, la adresele de contact prezentate în secțiunea contact a aplicației, se obligă: să rectifice, să actualizeze, să blocheze, să șteargă sau să le transforme în date anonime, în mod gratuit. Administratorul aplicației, implicit STB certifica faptul că va respecta drepturile conferite de Regulamentul U.E. nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal privind libera circulație a acestor date, precum și de Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic. Informațiile privind datele cardului bancar (număr de card, data expirării, etc.) sunt procesate intr-un mediu securizat conform standardelor de securitate privind platile cu carduri prin intermediul internetului.

3. Oferta produselor disponibile:
Prin aplicația BPay, pot fi achiziționate titluri de călătorie valabile în regiunea București – Ilfov (abonamente/călătorii) pe liniile: urbane, regionale, expres, turistice. Pentru mai multe detalii vă rugăm să accesați oferta tarifară a STB S.A. • Oferta tarifară •
Utilizatorii sunt rugați să verifice înainte de efectuarea plății, următoarele informații cu cu privire la titlurile de călătorie (urbane, regionale, expres, turistice), astfel încât să nu existe suprapuneri de valabilitate.

     - Pentru călătorii: linia, cantitatea și valabilitatea.
     - Pentru abonamente: cantitatea și valabilitatea acestora, linia/liniile în cazul abonamentelor valabile pe 1 si 2 linii astfel încât să nu existe suprapuneri de valabilitate.

Administratorul aplicației, implicit STB nu este responsabil pentru erorile de alegere de către utilizatori a titlului de călătorie.
Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) se descărcă pe dispozitivul dvs. mobil înregistrat prin aplicația B-Pay. Este astfel necesară o conexiune la internet pentru a activa titlurile de călătorie (abonament/călătorii) . Ulterior achiziționării, titlurile dvs. de călătorie nu pot fi schimbate și nu sunt returnabile.
Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) devin valabile automat după confirmarea plății și rămân afișate in secțiunea „Titlurile mele de călătorie” până la finalizarea valabilității . Ulterior confirmării tranzacției titlul de călătorie trebuie activat pentru a se genera QR-codul, necesar echipei de control.
Înainte de a vă urca în mijloacele de transport în comun de suprafața din Regiunea Bucuresti – Ilfov, vă rugăm să vă asigurați că telefonul este încărcat suficient, iar pe toată durata călătoriei, STB SA nu poate fi trasă la răspundere dacă nu aveți baterie suficientă.
Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) sunt disponibile prin intermediul aplicației - in sectiunea Titlurile mele de călătorie.
Odată ce ați achiziționat titlul de călătorie, acesta va fi livrat ca titlu de călătorie pe telefonul dvs. mobil.
Titlurile de călătorie (abonament/călătorii) vândute prin aplicație sunt utilizabile pentru serviciile operatorilor de transport de suprafață din regiunea București - Ilfov, doar în perioadele și pe liniile (urbane, regionale, expres și legitimații turistice) specificate la data achiziționării.
Prețul pe care îl plătiți pentru titlurile de călătorie (abonament/călătorii) va fi valabil pentru durata menționată pe titlul de călătorie, iar orice schimbare de tarif pe perioada valabilității acestuia nu va afecta titlul de călătorie pe care l-ați achiziționat deja.
Vă rugăm să acordați timp aplicației pentru a se încărca pe perioada cât așteptați mijloacele de transport. Dacă nu faceți dovada deținerii unui titlu de călătorie valabil, sunteți pasibil de amendă sau achitați pe loc agentului constatator contravaloarea suprataxei de călătorie.

4. Prețuri
Produsele achiziționate prin intermediul acestei aplicații au prețurile menționate pe www.stbsa.ro la data efectuării tranzacției. Acestea sunt afișate automat și sunt nemodificabile după alegerea titlului de transport pentru care se dorește achiziționarea.
La momentul efectuării achiziționării titlurilor de călătorie (abonament/călătorii), utilizatorul va primi un mesaj de confirmare a plății/tranzacției.
De asemenea, dacă sunteți inregistrat ca utilizator, dupa finalizarea tranzacției de plată, veți primi in contul dumneavoastră de email un mesaj cu detalii de plată.

5. Litigii
Utilizatorul este de acord să folosească aplicația numai în scopuri legale. Utilizatorul se obligă:

       • Nu va modifica, copia, distribui, transmite, afișa, publica, reproduce, acorda licențe, crea produse derivate, transfera sau vinde orice fel de informație sau servicii obținute de pe sau prin intermediul acestei aplicații; nu va desfășura și nu va permite activitatea de cracking sau hacking. Utilizatorii care violează securitatea sistemelor sau rețelelor pot fi acționați în instanță, civil și penal.
       • Orice încercare de a accesa datele personale ale altui utilizator sau de a modifica conținutul aplicației sau de a afecta performantele serverului pe care rulează aplicația, va fi considerata o tentativa de fraudare.
       • Să nu transmită orice materiale care sunt defăimătoare, aduc ofensa sau in orice alt mod sunt inacceptabile cu privire la utilizarea site-ului web, a aplicației sau a serviciilor.
Orice litigiu apărut în legătură cu utilizarea acestei aplicații va fi rezolvat pe cale amiabilă. În cazul în care nu s-a reușit stingerea conflictului pe cale amiabilă, competența revine instanțelor de judecată române. Fiind de acord cu acești Termeni și Condiții, clientul își asumă în totalitate aceste riscuri.

Pentru informații suplimentare ne puteți contacta la numărul de telefon 021.307.41.80, la adresa de e-mail infoSTB@stbsa.ro sau pe Forum.